Saturday, April 17, 2010

"Ayah" ke "Daddy","Mak" ke "Mummy"?




Semalam akak aku :18:telepon. Sambil menangis :09:dan teresak-esak. Oh. Gila berdebar. Masyallah. Tuhan jek tahu, macam mana berdebar nye aku.. Masa dengar je sore dia, aku ingat macam-macam benda negatif dah dalam pala hotak aku.:25: Oke. Aku mengaku, aku terpikir, sempat jugak terpikir ada ahli keluarga yang meninggal ke hapa, eksiden ke hapa:31:.. Kotoq je pemikiran itu..
OK.:14: kalau dicheck blood pressure ngan heartbeat tu,mesti orang percaya lah, kalau aku cakap, aku nebes! He:31:..Masa tu, aku dok syiok dok layan Facebook.. Ikutilah dialog kami berdua yang akan dipaparkan sekejap lagi:16:.

.



Sista :11: Ello EE ( nama manja aku). Kat mana tu? ( aku da syak da dia menangis)

Aku:24: Ello, hah. Aku kat lam bilik ni. Napa ang nangis? Napa?!:36:

Sista :11:Aku sedih ohh. Sedih ni ( sambil teresak-esak)

Aku:24: Nak sedih watpe pulak? Napa..??:36:

Sista
:11:Mummy tak bagi aku panggil dia Mummy lagi.. Huhuhu...:08:. Dia pun tak bagi aku panggil daddy, daddy ( banyak repetition)

Aku:24: Pasai apa pulak. Ang gadoh ngan Mummy ka? Baik cakap?:22:( emo ohh aku taim tu)

Sista :11: Mana ada aku wat pape. Aku pun tak tahu. huhu ( still menangis)

Aku
:24:Hah, takpe-takpe, meh aku try call Daddy. Nak tanye sikit..

Sista :11:( Tak cakap pape, terus hang)-- SIOT!



Aku try tepon Dad, tak terangkat, asyik engaged, pastu, macam bo layan. Hai. Naik kot bulu roma aku. Dok terfikir ada orang pecah masuk rumah ke apa. Last-last, aku tepon rumah nenek aku, Auntie aku angkat.. Tanye punya tanya, dia cakap lah, sebenarnye, Mummy aku hadiri satu kuliah agama,:19: Pastu, ada lah dalam :20:isi konten kuliah tu:26: cakap, panggilan mummy tu macam panggil :20:"mayat/ mumia/ mummy" (dalam inggeris) and daddy pulak:10: macam "dede"( tak kisah ngan apa-apa hal).. Tu la pasai, :"mak" aku nak wat perubahan.. Ambil serius beb... Adoi, gelak sakan aku.:25: Tapi,:21: aku sampai rini tak pulak teringat nak tanya sal tu. Hehe. Auntie cakap, isu-panggilan tu akan berkuat kuasa semalam lagi.. Entah., Aku mungkin:41: stay ngan panggilan asal. :17:Kecuali memang "mak" and "ayah" serius nak soh kami, adik beradik panggil diorang camtu:40:..





P/s: heh. Rindu nak tengok cd cetak rompak..:43:
P/S2: Pictures ni semua sepesel untuk akak yang memang tak akan baca belog ini.. Haha. anak manja.. Spoiledd~!





Love,
~moi~


:51::52::49:

19 comments:

julietANNA said...

OMG!serius ke pasal ni?

miss lolly a.k.a luvfareda said...

huh !


aku p0m panggil mummy gak.















































tukar2 ohhhh ibu*

PinQib said...

julietANNA --> HUHU.. SERIOUS KOT..
NTAH.. X ADA DISKUSI RASMI LG. HEHE

PinQib said...

miss lolly a.k.a luvfareda--> teringin anak3 panggil kite ibu nnt.. hehe .. wek:P

diLL said...

ihiks.. klkr plk.. mujur sy pngil ibu n ayah..

alaaa.. bru nk suh anak2 guna mummy and daddy.. ;(

PinQib said...

diLL--> ha.. plan nk soh pngil mumi dadi.. sy masih teruskan.. pngil umi dan abah terbek

* mEsSy * said...

ngeee.. uat suspen doh.. hengat apo eh tadik..

:P

:: p R i n c E s S _ N :: said...

xpe laa klo ur mum & dad da decide cmtu..

Azuan said...

suspen je sis ko nie~

aku panggil mok huhu.

Amy Syaquena said...

Follow me on my blog for my updates! :)nice to meet u and have a good day!!

rAy jR...@...Aliff said...

hahaha..ooo..pasal ni kaa...?..kekeke

dont wry..ang pggil ja pape...yg ptg prasaan syg itu ada...

o yeahhhh...

PinQib said...

* mEsSy *--> hehe.. saspen x?? menjadi x? ngeh33

PinQib said...

:: p R i n c E s S _ N ::--> decision tanpa discussion = failure.. hehe

PinQib said...

Amy Syaquena--> Ok dear

PinQib said...

Azuan --> aku pngil nenek aku mek.. ngeh33

PinQib said...

rAy jR...@...Aliff> where is the love, oh yeah too

@rE-LonG said...

Hope xpe kot..hohoh..
janji niat di hati lain ..insyaAllah..no komen ;)

PinQib said...

@rE-LonG--> thnkss yer.. :):)

sophie said...

ciannya sis kamu sampai nanes2 dia..hehehhe..

Entry Best!