Monday, June 28, 2010

Puasa hari pertama



Hari ini aku puasa. Sangat la aku puas hati. Semua berjalan lancar. He. Cuma yang tak best nya, mulut ada sikit bau. Hehehe. Aku kalau mulut bau, tak leh nak ngobrol ngan orang. Aku memang stressed gila tadi dalam kelas. Aku duk sebelah kawan chinese aku, dia memang pantang kalau mulut orang lain bau, aku sedaya usaha asyik dok telan ayaq lioq. Woh. Seriously, it was a torture.



Aku yang biasa mulut banyak pun tetiba jadik serba cakap pun ala-ala perempuan melayu terakhir. Tape, mulut busuk hari ni, esok kat akhirat mesti wangi. Hehe. Pastu, makan berbuka toya jer. Nasi lemak random. Nasi lemak banyak lauk. Aku paw lauk ayam seketul, hotdog, kerang petai, dan jugak chickenball. The combination, was a perfect one. Walaupun, nasi abang kedai tu letak sikit jer, aku makan sambil menangis syahdu. Sebab puas hati. -_-"




Esok pose lagi. INSYAALLAH. Tahankan diri. Puasa kerana ALLAH. Heh.. Sambil menyelam minum ayaq. Sebab elaun masuk lambat, dekat bulan lapan, aku kena jimat sikit. Penggunaan duit pun telah dikurangkan dari RM10 sehari kepada RM 6. Impressive bukan? @_@" .Aku gak leh practise pose sebab bulan pose dah dekat. Kalau practise awal, leh puasa penuh. AGAGAGA!!




Walaupun perut aku berbunyi macam kucing menderam, (omaigod, i miss my kitty!), aku tahankan gak. Sebab, aku tahu, lama-lama jadi kurus. Hehe. Insyaallah. Em. Nak gi belogwalking, jogging, hopping dan skipping. Daaa ;]

P/S: Hehe.. How i wish, semua makanan kat atas leh jadi juadah berbuka puasa aku kat sini taim gersang tak daq duit ni...

29 comments:

aNiSa hANg tUaH said...

huaaa.bestnyee kamu berpuase..puase kite dh batal.ngehehehhe

-telordibasuh- said...

hehe..pose penuh baru leh raye tau hehe

AISHA SAAD said...

puasa apa wehh??
errr, tetiba rasa nak KFC lagikk. ahhh!

Affuan said...

tahun lepas 'ter' tinggal dua hari, sebab demam teruk. asal mula pose je, demam. ades. bulan 7 ni nak stat ganti. hehe.

nurfaiz shaidan said...

good luck with puasa ganti! puasa sunat jgn lupa! haha :D

Cik Faeezan said...

huhu..aisha : ala..puase ganti+sunat ari isni ;)
hehe.gud2..da nk ramadhan neyh

hudhud said...

aduhh ni yg lapar ni. haha

Faiz said...

puasa ganti ke..hehe...

p/s : thanks komen kt blog..membalas balik..cb tgk feed blog url kt GB tu..sme ke x dkt dlm blog..

I n n z said...

dr minggu lepas, niat na pose rini .
alih2 bgn tidur, teguk air sejuk. adehh xD
spoil jehh . hehe xD

Cik Faeezan said...

bleyh jep :)
leave detail kat comment keyh.
gtaw mmber2 yg nak wat..sbb ngh boring.

PinQib said...
This comment has been removed by the author.
[z@ck] said...

selamat berpuasa
=)

Fatin1412 said...

aii..
jln2 singgah blog bdk baik neyh :))

peaNut said...

baeknya sis ni...bgs2!!puasa tu mmg baik..dpt pahala..dpt gak berdiet..huhu..teruskan k..

Redbloodsnow said...

adehh...akak bileee lah lg nk ganti puasa nih..adoiyaii..hehe

Ema Teddy said...

wah sedapnye makanan tu....dah la tengah lapar ni..

Stilla said...

huhuhu kite lom ganti puasa lagi arr..hehehhe...

Cik Minie said...

minie pose ari ni..

anda dpt award..jgn lpe amek kt blog minie yea..;)

nabilah_2908 said...

ni puasa ganti ke...puasa sunat..? hehe.. :)

hari ni puasa lagi kan..? memandangkan sekarang ni dh kul 1230..so...nak ucapkan selamat berbuka puasa..

p/s: buka nanti dh plan ke nak makan apa..? hehe.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
CICAK I HEA*T YOU

pearl apple said...

eleh....letak puding strawberry...meleleh air luir aku kot..

* mEsSy * said...

nak ganti posa gak la cm niey.. jum2!!

=)

pearl apple said...

g amek award cepat

muzikdandrama said...

MDD dtg sini,,puasa ek..mesti dah berbuka....

Rowena Chasez said...

aku pon on da way gnti puasa nie..
heehhee~

iqbalsyarie said...

wahahaha...bagus!sementara masih bulan Rejab ni baik puasa banyak2...!
Latest post:Bagaimana Mr.Bean diislamikkan?

bellar0ssa said...

omg ciskek yg sgt menyelerakan..

:: p R i n c E s S _ N :: said...

kak N ade 2 ari lg kne gnti..adoi laa..

rAy jR...@...Aliff said...

mngiurkan...aishhh..lapaq nie..kakakaa

kk said...

gulp!kfc tu kfc tu gulp!laporrr

Entry Best!