Thursday, August 12, 2010

Allah kan ada?


Kadang-kadang aku terpikir jugak, Allah terima ke ibadah kita, Allah dengar ke doa kita. Tapi sebab selalu rasa diri happy kadang-kadang ada juga beberapa momen kita lupa pada ALLAH. Pastu ingat balik waktu solat jer. Sebab tu tertanya-tanya gak diri ni sampai ke doa aku kat Allah? Pastu kalau solat jer, mesti doa tu panjang. Rasa malu nak mintak tu takdak langsung. .Doa biar panjang, baru puas. Macam makan, kalau makan sikit tak kenyang. Macam tulah.

Tapi aku selalu cakap kat diri aku:

Aku ni dah lah buat jahat macam banyak giler. Menggunung!

Rasa macam doa aku lambat gitu Allah dengar. Macam dulu, aku mintak nak dapat 3.5 dalam exam semester lepas. Aku doa ala kadar jer. Doa tak bersungguh. Doa pakai mulut 2, 3 hari nak dapat result. Last-last dapat 3.3- lebih jer. Pastu ada C lagi. Macam tak logik pulak sebab aku memang kompem sangat senang ciput la subjek tu masa aku jawab ritu.

Pastu baru teringat, aku baca artikel mana entah:

Kalau hambanya ingatkan Allah, Allah komfem-komfem akan ingat hamba-Nya.


Takpalah, kalau sedih mana pun aku sekarang, aku hanya nak ALLAH aja. Maybe, this is already fated for me. Takpa. Redha. Orang tak suka, takkan aku nak gesel-gesel.


Takpa. Esok dan hari seterusnya, aku mahu tamak dalam berdoa.. ^^.. Selepas membuat pengakuan, now aku rasa lega. What a relief. I'm gonna be much better for my self and people i do love. God bless.





P/S: total emotion break down. Be happy qib.


14 comments:

* mEsSy * said...

ak slalu pkir cm tuh.. ak doa byk2 ALLAH dengar ke?? pas bace entry ko baru ak phm!! thnxx beb..

=)

Mak Su said...

sabar sentiasa dalam permintaan - kita dalam ujian

:)

I*K*T*I*R*A*F said...

DIA MAHA BESAR!

DIA sayang kita.

nice entri! :)

sugar2 kapas strawberry said...

bermuhasabah la selalu :)

amira said...

Jangan meragui Dia..
Dia Maha Mendengar..
cuma amalan buruk kita lah selalunya yang hijabkan doa kita..
selalulah beristighfar dan bertaubat mohon ampun kepada Allah dan sesama manusia..
lambat atau cepat InsyaAllah akan dimakbulkan..

Amni said...

doa kat mana2 dear.. kalau teringat, terdetik kat hati, doa lah.. sebab berdoa bukan khusus dalam solat je kan?=)

aliesha kirana said...

terima kasih mengingatkan diri yg kian alpa.. sob sob.. (T_T)

aNiSa hANg tUaH said...

sentiasa yakin dgn Allah
(:

~qiFFara~ said...

same2 la kite improve diri kite ke arah kebaikan~~

huhu..
ak pon slalu gak rse gitu..

kukuchimachikumi said...

Allah maha mendengar

pearl apple said...

ermmm..bila ALLAH menguji kita..tu masanya DIA nak tengok sejauh mana ketaqwaan kita pada DIA..sebab kita selalu lupa pada DIA terutama masa kita tengah gembira...=)

Rashid said...

ermm. takper. berdoalah. Kerna doa itu satu kekuatan .. insyaAllah kita mendapat rahmatNya..

amalina afif afandie said...

tell me what happen dear..

mia bouvier said...

qib.i been emo lately.nak nagis tapi tahan je.sabor lah kita berdua. :'(

Entry Best!