Monday, August 23, 2010

Awak pandai


Aku: Awak, awak pandai.

Dia: ....

Aku: Awak, kalau awak tak leh jawab soalan met macam ni, ni kan lagi saya.

Dia: ... Boleh tak awak jangan cakap macam tu? I hate that kind of people yang cakap saya pandai.

Aku: ..... (Tersentap)

Dia: Semua orang cakap macam tu. Budak laki pun. Ni awak nak jadi sama macam budak laki!

Aku: Sorry awak. Saya cakap betul..

Dia: Tak, saya tak kisah betul ke tak. Kalau saya pandai, tak yah la saya pi belajar! (marah)

Aku: .....

Dia: ....

Aku: .Sorry awak. I really meant it. Saya tak puji awak untuk perli-perli. IKHLAS ni.

Dia: Saya tak suka. Kalau orang puji saya pandai, saya takda kawan. Ramai yang kena puji macam ni, tak da kawan.

Aku: Sorry awak. Saya janji tak kan cakap macam ni lagi dekat awak.

Dia: .....

Sorry awak. Sorry for who I am.


P/s: Belog sape lagi aku tak lawat? Mai habaq sikit?


Loves,

9 comments:

sweetie said...

qib sabar..
yang ptg mun taw tahu mun nk puji dio ikhlas kan.,,
i noe it..
and i can guess wat alrdy happen..

aNiSa hANg tUaH said...

alalalaa..
jangan terase2 lagi..
semua org sama2 pandai
(:

Rina (◕‿◕)✿ said...

belog sy! hehe..1st time disini :D

julietANNA said...

hee anna pun tak berapa suka kalau orang duk puji macam ni. rasa segan pulak padahal takde apa lah sangat kan. so anna just fikir kalau kita pun tak suka orang puji macam tu kat kita, kita takleh lah buat orang macam tu :D

julietANNA said...

hee anna pun tak berapa suka kalau orang duk puji macam ni. rasa segan pulak padahal takde apa lah sangat kan. so anna just fikir kalau kita pun tak suka orang puji macam tu kat kita, kita takleh lah buat orang macam tu :D

ahmad endo said...

oklah tu...hehehe

* mEsSy * said...

ak pandai.. hahahah..

**tetiba pasan pandai lelebey..

=P

kukuchimachikumi said...

cm leh imagine jek situasi ni...hehe

lek la qib..mybe si dia berasa uneasy dgn pujian ang 2..

ye la...kte tak dok dlm kasut die..mne nak tau perasaan die kn..

g pn...

ppsssstttt!!!

kte sume sma pndai ja sbnrnye...hehe...

pearl apple said...

wink2...singgah sini kejap sambil pulun wat saimen...(poyo sket)..ermm..tak pe la..ang puji aku lar weh...=) aku soka orang puji aku...wink3..

Entry Best!