Monday, August 30, 2010

Hukum tengok orang gusti

Aku sekarang ngah teman daddy tengok WWE jar channel Astro supersport. Tengok jejantan pakai sepender. Badan tough-tough. Aku tak minat sangat. Leh lah. Layan dua tige minit, pastu baik masuk bilik wat hal sendirik.

Abang, takda ker cerita romen?

Mamy tanya..

Alah, takpe lah. Kita tengok mat saleh jadi bodoh sekejap.. Gadoh same-same.

Daddy jawab pulas..

Pastu, abang pun sama la cam diaorang.. Tengok dieorang..

Mamy jawab cara halus..

.....

Daddy terkedu.


Hehe.. Aku nak tanya ni, adakah berdosa kiter tengok aurat depa, walaopon kita tengok depa tanpa rasa tercuit pun kegersangan tu.. hahaha.. Depa tu ahli gusti mat saleh yang tak-da-bulu-kaki tu.




P/s: Amboi. Baru tau, tenet kat umah nenek aku laju.. Esok jer la, i see u guys. Arigatou. Aku pura pura bizi dan berlalu pergi..





Love,

14 comments:

Uruchimaru @ kf said...

itulah pelik jgak tue..!

aNiSa hANg tUaH said...

waaa
nis suke tengok gusti
hehehehe

salam merdeka!

Gen Fujita said...

Hmmm benda ni ada kaitan dengan soal aurat sebenarnya. Kalau ikut hukum asal, memanglah tak boleh. Cuma kekadang mungkin terdapat kes-kes tertentu yang khusus, maklumlah zaman sekarang ni macam-macam. Oleh itu, saya syorkan anda bertanya kepada mereka yang lebih arif tentang hukum-hakam agama, khususnya dalam ilmu feqah.

little black dress said...

hoh..
xbuleh ker tgk?

~qiFFara~ said...

jom join contest
http://kisahcreativeheart.blogspot.com/2010/07/black-and-white-contest.html

teddyuna said...

x thula plak.. tpi yg una tahu una x ske gusti..:D
daripada tgok gusti baik tgok kartunn.. XD

KIDbrush® said...

aaa kalu x silap haku, tgk tv pon x bleh kan??

hamzah ian said...

hah.. entah la.. gua tak tau jgk

* mEsSy * said...

no komen weyh.. ak ase xkowt sbb kalu ta bernafsu ta berdosa..

Gen Fujita said...

@little black dress
Hukum asal memang tak boleh tengok, atau pun kena elakkan daripada tengok, rujuk surah An-Nur ayat 30-31. Cuma penghalusan dan perincian dia kena rujuk ulama feqah. Allahualam.

MOFASAD said...

mak kamu pun hati kering tanya soalan camtu
hahahaha

elmo blurb said...

tsskk.. dahlaa suke tengok wwf! tsskk

syahira ariff said...

gusti perempuan best tgk
kalau gusti lelaki kureng la sket.hek3

nAmA wA jAck ALvin buKAn suPErpoRnstAR said...

aku rasa dosa la..

Entry Best!