Wednesday, August 11, 2010

Ketumbit di bulan puasa.

Pemakaian tudung style ariani, menyebabkan muka tembam, mata sipit (tanda-tanda ketumbit)


Adoi. Sakit nyer mata. Mata sakit. Uwaa. Sakit. Oke. Setop. Aku mengada. Mata aku dah nak naik ketumbit. Sakit nye. Belah kanan. Aiyoo. Kenapa ni. Yannadey? Dah lah hari ni bulan puasa, hari kedua. Dugaan. He. Kalau esok bengkak sampai takleh bukak mata, aku tak pi kelas kot. MALU SHAYER.

Dari tadi lagi dok rasa sakit. He. Semayang pun sakit, macam darah pi tekan salur darah mata aku. He. Paham tak? Macam ko tengah sakit kaki sebab terkepit pintu, pastu tetiba orang pi pijak-lompat atas tempat sakit tu. Tapi aku punyer ni macam hiperbola sangat. Takdalah sakit sampai macam tu. Sakit sikit jer. But the pain is growing tau. Sekarang nak kenyit mata pun tak leh. Macam mana aku nak jalankan misi-cari-suami nanti? Susah hati betul.

Tadi baru tau, ada beloger nama Azwan Hensem buat entry nak soh aku jeles. Eleh. Takdenye nak jeles bagai. Aku kan kuat. Lagi hebat.Nuffnang tambah lagi dua BE (buffered earning) dalam belog beliau. Apa? Dua? Ye, ye, dua lagi! Aku ni dok dua sejak dulu lagi. Tak bertambah tak berkurang. Nuffnang, oh Nuffnang? Bila lah saya nak dapat BE lebih sikit. 5, ke 6 biji iklan lebih sikit daripada beliau ni.. Ternyata, taktik beliau nak wat aku jeles gagal, Failed! Huh! I'm shorry. Hehehe..


Oke. Sebenarnya aku jeles gila. T-T


Jeles sampai mata ketumbit dok denyut-denyut lagi. Hee. Takpa ah. Nak wat semayang hajat biar esok ke lusa ke tulat ke tuling ke, ada BE baru dalam belog pink ni.



P/S: Aku takut mata ketumbit. Muka comel jadi 'comel', nak gi kelas pun malu. Nasib esok last day. Cuti dua hari ni boley baik tak??

18 comments:

AISHA SAAD said...

aku pon tak suka ketumbit, hlg konpident lol!
tapi takpe, makin manis.. hehe!

newayy tuam siket dgn kain suam.
nak lagik cpt sembuh, mintak doktor ubatt. hehe.

Mak Su said...

pakai spek itam :)

Amni said...

ketumbit tu ape yek? hoho...

nabilah_2908 said...

kesian dia...dugaan di bulan puasa tu.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
AYAH...I'M SORRY

ayaa alyy said...

happy ramadhan dear ;)

peaNut said...

siannn mata naik ketumbit..moga cepat2 la baik tu ye..

mia bouvier said...

hehe,kesian.beli obat kat farmasi la qib

armouris said...

lagi info tentang ketuat di SIHAT SELALU - Berkongsi Tuala Boleh Jangkit Ketuat

Pinky Pixie said...

ade tinjau jejaka2 ke ni.. hehe. smpi boleh tumbuh ketumbit tu.. ngeh2

♥ Cara mudah edit gambar : PICNIK ♥

amalina afif afandie said...

jgn lupa ltak ubt ok syg.

amalina afif afandie said...

jgn lupa ltak ubt ok syg.

amalina afif afandie said...

jgn lupa ltak ubt ok syg.

amalina afif afandie said...

jgn lupa ltak ubt ok syg.

alvin takda umah harga 8juta said...

kau kena sapu kapur barus..elok la nanti..

azuan said...

sakit ke ketumbit??

Freaky Pinklady said...

beb...i pn kene ketumbit time puasa nih!huhuhu~sakit mata :(

* mEsSy * said...

ketumbit tuh berkenan la tuh..

=)

Fara Nurailiz said...

i pnah kene ktumbit lam mata gak lu...
sakit cam nak mampush toi... mcm nak buta..
hahaha...
tapi best coz ramai yang ambik berat ttbe..:)

Entry Best!