Wednesday, October 27, 2010

Babi halal?




Sekarang, ni ramai tak tahu mana haram mana halal. Kira pakat bedal jer. Sila lihat situasi di bawah:

Kawan A - Wei, apa yang kau makan tu?
Kawan B - Kuetiaw sup
Kawan A - Sedap ke?
Kawan B - Sedap la
Kawan A - Halal?
Kawan B - (merenung kawan A dengan muka konpius)
Kawan A - aku tanya halal ke tak?
Kawan B - kau minum beer tu halal ke tak?
Kawan A - tak halal...
Kawan B - habis, ni kan kedai Cina bukan muslim lak tu, dah tentu le tak halal...
Kawan A - Kau makan babi?
Kawan B - (diam dan teruskan makan)
Kawan A - woi, babi tu haram, tak boleh makan! (dgn suara yg kuat)
Kawan B - (agak bengang dengan kata2 kawan A) habis, kau minum air tu tak haram?
(sambil tunjuk pada air cap sauh)
Kawan A - ni memang haram tapi tak najis... yang kau makan tu najis mughollazah,kena samak tu bai! gila kau takkan nak minum air tanah... kau tak belajar agama ke?
Kawan B - (dah bengang)

10 comments:

Anna Boleyn said...

hadoii klu ikut situasi kat atas ni... 2-2 tak tau halal haram betul tak pinqib?

darkbatman said...

dua2 xpatut diminum n di mkn..

sweethOneY said...

mmg pun. ada yang main bedal je.. hmm

yanshumill said...

ade org mcm 2 ke ??
adehhh ~ dunia kt pghujung ...

alinac lover said...

haha..sengal je dua2..

نورازريناابوحيري said...

hahaha... agak sengal

ardinihumaira said...

err... sama2 nak kena samak tu ;p

Gen Fujita said...

He he he, situasi macam belanga kata buntut kuali hitam.

♥Azie♥ said...

wakakakak lawar arrr..salam jengah

OrenLimau said...

lorhhhh..tak ke haram jugak?adeyh2

Entry Best!