Saturday, October 30, 2010

Lawak tengahari Sabtu





Demam la kawan kawan. Selesema plus batuk kuat giler. Sampai kadang kadang rasa nak jer balik kampung sebab rasa sakit ni tahap serius giler dah. Tsk. Apa nak jadi lah. Hehe. PAGI ni dah la bangun lewat. Tak terupdate pulak. Kali ni, nak bagi tiga lawaks sekaligus. Oke tak. Cheh, aku cakap macam Zoey dalam Gerak geri gasing. (--_--")

Nah baca ni


Lawak satu:

Seorang posmen yang datang menghantar surat ..
" Assalamualaikum "
" Walaikumsalam "
" Ni rumah encik Sameon ye?
" Ya saya"
" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "
" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"


Lawak due:

Seorang lelaki terlihat papan tanda di dalam sebuah restaurant makanan segera yang bertulis "SARAPAN PAGI ISTIMEWA", dan lelaki tersebut tertarik dan memasuki restaurant tersebut.

Pelayan membawakan minuman dan bertanya kepada lelaki tersebut, apa yang akan dia pesan. Lelaki tersebut bertanya dengan penuh rasa ingin tahu kepada pelayan tersebut "Apa SARAPAN PAGI ISTIMEWA hari ini? "Lidah ayam bakar", pelayan tersebut menjawab dengan nada bangga!
"Lidah ayam bakar??
Lelaki itu terkejut seraya berkata ! Tidakkah kamu tahu bahawa makanan itu sangat menjijikkan?
Saya tidak akan sesekali makan apapun yang keluar dari mulut seekor ayam!" kata lelaki tersebut dengan nada sombong.
Kemudian pelayan tersebut bertanya "Kalau begitu encik mahu sarapan apa? Lelaki itu menjawap "Bawakan saya telur rebus!" jawab lelaki tersebut. "Itukan dari datang 'bontot" ayam?? " jawab pelayan tersebut dengan selamba.


Hehehe. Happy reading. if you find these funny, please leave me comment!


p/s: Okey jum belogwalking. Thanks sapa drop komen tu. Love muchas gracias ^^

6 comments:

Sharinginfoz said...

memang tak selesa kan kalau batuk + demam ni

cik shabah said...

oke lawak yg kedua tu memg lawak!haha! =P

AISHA SAAD said...

kelakarr larhh!

u make my day dow. bgn2 bukak laptop then teros tergelak secara senyap, sebab gigi tak gosok lg takot org tercium bau busuk. hehe

aNiSa hANg tUaH said...

jage kesihatan yerr
smoge cepat baik dr demam
(:

*nis pun demam ):*

miss lolly a.k.a luvfareda said...

hahahahahah11!!!!!!!!!!!!!

Cik Akma said...

hahaha~

batuk2? mkn ubatt :D

Entry Best!