Saturday, December 4, 2010

Kegagalan menjadi bini


Salam pagi. Apa kabar kawan kawan. Yo, sorry, semalam ada belog yang aku tak sempat jengah. Almaklumlah, dok dekat area terpencil dan terulu katakannn..

Kepada yang sudi menfolow belog tak seberapa cik Qib, terima kasut kasih diucapkan. Nanti aku FOLLOW balik yo.

Pagi ni, ketika sedang syok syok dok berendam dalam selimut berbulu kaler pink sambil dok bace novel Setiap JUMAAT, *wah tajuk novel macam bes kan*, tetibe nenek tersayang telah memanggil dan berkata dengan manja ala ala kuyu gitueww,

Sayang, tolong masakkan nasi goreng. Adik adik mu begitu teringin ingin merasai suapan nasi goreng sepecialtakingat yang sayang selalu masakkan.

Aku, wah tetiba menjadi sangat berkobar kobar, terus, lipat selimut, simpan tempat tido pi dapo dan pakai armor macam nak berperang gitu. Oke, aku tipu.

Nasib la nenek dah siap siap kupas bawang. Kalau tak satu hal pulak nak kupas kupas kan. Aku ni kan sensitip sikit. Kalau kena bawang, mau mata berair lima hari.

Pastu goreng punye goreng, bau toksah cakap lah, em, wangi woo. Nasi bubuh, teloq bubuh, bawang bubuh, OK, siap!

Wah, ni resepi NASI GORENG SINGAPOREEEE! Singapore wacakapluuuu. Internasionallll!!

Tapi yang tak besh nyer, garam tak hancus, boleh rasa kot seketoi ketoi dalam nacik. Tapi, mak sedara ku tercinta telah membantu ku mengupgrade sikit kemasinan dengan memotong timun, bak kata orang neutralize gitueeww. So, adik adik ku yang memang pemalastaklehajar kena redha lar.

Korang tak makan, korang lapo. Wakakaka. Tapi risiko nak kena darah tinggi ado woo. Haha. Padan muker. Chow cincau


18 comments:

amy azuha said...

waa..nk rse la qib..plish hehe

Hanis Ayuni said...

eh, kite sama laa. Hanis pun tk pandai masak, tapi adik2 telan jugak. janji konyang. hee. :)

نورازريناابوحيري said...

kire ok la. xla mati kebulur xmakan. hahahaha

sugar2 kapas strawberry said...

kalau sy goreng nasi..selalunya sy gaul nasi dgn garam dlu..then pas tumis sume bru goreng :)

Cik Akma said...

wahh rajin gle masakk hihi :)

Sharinginfoz said...

jangan makan garam banyak2 ya

aTiKa aTeRkaH said...

hahaha....seketui seketui garam kasi sesedap rasa...haha

Nismo BluebirD said...

wahh..boleh la jd bini kalau camni..ok pe..2 3 bulan gerenti kene cerai..dapat gak title 'bini'...kikiki

aliza said...

ugut suruh makan ea.
korang x makan korang lapo.
haha.

HonEyBuNNy said...

adusss..masinnya...hehhe

mia bouvier said...

kejam dikau..haha

enyheartsdiamond said...

i pun sensitif ngan bawang :p dan asap.. mata boleh berair dengan teruknya woah :)

pernah cuba goreng nasi goreng.. sgt lawak.. tak sedap langsung ;p

fara said...

sila hantar ke sni sket! ;P

nabilah_2908 said...

patut bersyukur..ada juga nasi goreng kan..? hehe..


jom ke APA KATA HATI pulak,
AKU TAK BODOH

Tomato Gurl's Life said...

cik tom pandai masak yg basic2 je..hehe..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

gane mek nasi grg singap0re ?

Uruchimaru @ kf said...

uikna jgn sembrg2 masak oh bahaye..!

ardinihumaira said...

nok try etep :D

Entry Best!