Monday, December 20, 2010

Teka teki: Apa itu YAKJUJ & MAKJUJ?


SALAM PETANG ISNIN

Nak storyy cikit ni. Semalam, masa tengah tengok citer CSI NY dekat channel AXN, aku tanya mak sedara aku,

AKU

Moktie. Nak tanya ni. Moktie tahu tak Yakjuj Makjuj tu apa benda?

Aku tanya lemah lembut macam iklan Fresh and White Beruang Kutub tu.

MOKTIE

Tak tahu... (muke nak chill jer kan)


AKU

Oke, Pilih jawapan dia. Ni talian hayat terakhir ni. Tak leh bagi klu da pasni

A- Haiwan ganas
B-Sejenis hantu paranormal
C-Dajal
D- Manusia


Moktie jawab

------ (RAHSIA)

HAaaa!!! Cuber korang pulak jawab dan pikir eh, pikir dan jawab! JAWAB jangan tak JAWAB. Aku nak uji pengetahuan korang dalam bidang agama. Cop bukan nak cakap aku ni alim, ulamah, pro semua. Tapi sharing is caring do. Aku nak tahu gak, korang rasa benda ni apa benda. Ker, memang aku sorang jer tak tahu.

Masih blogwalking and seriously, something happened sampai aku terasa so, aku ubah balik picta result aku tunjok pointer jer. Nak wat camne. Aku dapat rendah. Kalau menunjuk satu slip terus terasa macam aku ni

Eleh, setakat macam tu pun nak letak kewwww?

Em, key, salam.


Membawa hati luka,

14 comments:

Bella said...

what happen? erm, yakjuj makjuj tuh manusia. bace kat buku armageddon 2012.

Bella said...

eh silap, bace kat buku yakjuj makjuj la..

Hanis Ayuni said...

alamak, anis pulak letak slip result. huhu. :(

Hanis Ayuni said...

Macam manusia je. kan qib? betul jugak kan. anis tetiba konpius pulak ape jenis dorang tu. tapi rasa macam manusia. kan?

Anisa Hang Tuah said...

haiwan ganas?
ergh..

yanshumill said...

tu yg kt dlm bumi tu kan ? kuar msa nk kiamat t . yan penah search kt google, serammm ...

ijatnuar87 said...

heheheh...cari la dlm tenet,xpom cari buku...sronok bc psl nih...

Rogayah Suparman said...

jawapan aku E. Makhluk Allah hehe.
yakjuj makjuj tu kan duduk bawah tanah. dia akan korek lubang sikit2 untuk kuar ke bumi. tapi bila azan berkumandang lubang yg dia korek tu akan roboh balik. hehe betul tak? =PP

cik.shabah said...

jawapan dia - A.tol tak?cik shabah pena baca pasal yakjuj makjuj ni.masa hari kiamat nnt dorg akan buat kerosakan kat muka bumi ni ;)

p R i n c E S s _ N said...

uhuk..ape tu..?? N failed laa plaks..

zura@iwan said...

A la rasa...

sbnrnya Yakjuj & Makjuj ni akan keluar slps Dajal kan...kononnya berada di sebalik gunung...

wallahualam...

aliesha kirana said...

ala sian qib..relaks ah..jgn cpt terase ek..heeheh..

hmm..AK rase kaum Yakjuj Makjuj ni manusia..jd jawapan AK ialah D..hehe

AK ada terbaca :

"Yakjuj dan Makjuj ialah nama samaran bagi satu bangsa manusia yang berasal dari keturunan Nabi Nuh, iaitu anaknya yang bernama Yafis. Dari segi fizikalnya, mereka mempunyai hidung kemek, mata sepet seperti orang Asia dan makan apa saja binatang boleh dimakan. Zulkarnain telah membina tembok bagi mengepung mereka."

KizZ said...

so manusia la rupenya ya?
ooo..huhu..


jom sini,
www.kizgarden.blogspot.com

ardinihumaira said...

kena baca kisah yakjud makjud dengan lebih lanjut ;)

Entry Best!