Sunday, January 9, 2011

Anti dey anti


Salam kawan kawan. Aku baru jer habis lunch ni. Pening sikit kepala. Entah. Aku pung tak tahu kenapa.

Okay okay. Ni nak citer ni. Baca la yo. Panjang ciketttt (^____^). Takpa kang?


Oh, sakit sungguh hati ku. Lepas jer makan tadi kan, (aku makan kat hostel), aku pun pi la sinki nak basuh tangan. Pastu, intai la kejap tupperware, sudu, gerpu, cawan yang aku letak pagi tadi dalam sinki sebab niat nak basuh la pasni. Tapi, takda! WHAT!!!!

Aku pi intai pulak jamban. Pastu takda jugak! Wah, mendidih darah dalam otak aku yang sakit tahap rasa nak pitam ni.

Pastu aku ketok bilik setor (anti india dok dalam tu)

Antie, ada nampak tak bekas saya dalam sinki tu?? (lemah lembut tahap puteri ledang)

Anti terkulat kulat

Eh, ada ada. Ikot saya (baca dengan gaya punjabi)

Aku ikot belakang, sambil dok dalam hati dok cakap, " Sabar, sabar. Sabar limapuluhjutakali."

Dia sauk dalam beg plastik itam, kuarkan bekas taperwer aku makan maggie.

Ni adik.

Wah, lagi la meruap darah aku.

Anti, mana saya punya cawan, kertu gerpu, sudu?

Tersengih, pastu lari pi dekat TONG SAMPAH !!!!!! Sambil cari cari tu dia belek belek semua sampah berair masam pastu AKHIRNYA, dia kuarkan aku punya cawan, sudu , gerpu!!

Amma, anti, isk, sedih woo ingat balik, cawan, sudu gerpu, tapewer aku wat makan maggie, minum mailo, makan mihun, makan nasi lemak, makan cikencop sop, da penah jadi 'ahli' sampah sarap.

Nak jer aku cakap,

Auntie, do you expect me to eat using all these stuffs you've thrown into the dustbinnn.?? EUWWWW!!
Pastu lempang lempang enampuluhjutakalipulak. Tsk.


Cheh, takda nya berani aku nak cakap.. Cakap beso jer pandai. Pastu imaginasi jer tinggi.

So, pasni, kalau nak makan maggie, minum mailo, makan mihun, makan nasi lemak, makan cikencop sop tu, aku wat wat la hilang ingatan 15 minit, pastu wat ingat balik pas da kenyang melantak.


Until then.


Ops, nak pesan, mekasih banyak banyak sapa yang follow blog kita. Nanti aku follow balik. Sapa yang tinggal jejak pun aku akan singgah jugak (insyaallah). A ZILLION thanks to all ov yuuu! PETANG NANTI KE, aku singgah la belog sorang sorang komen komen ker apa. DAA ;)




26 comments:

AISHA INANI said...

kat sini kalo dah 3 hari br dia buang kot....
tapi kalo tupperware yang ori tuh lima minit dah lesappp! heh.

iefa :) said...

ayoyoyo..'' amma appa!! *sambil tepok dahi* ish3..'' xpatot tol lah kn.. spe xmra law brg2 kite dbuangnye kt t.smph.. pas tu xtye2 dlu lak tu.. ish3..

OrenLimau said...

hahahaha.ko kena ngn aunti bebe eh?haha.sengal arh die..rileks qib.rileks.

Gen Fujita said...

Ooo bertangguh basuh jugak rupanya. lol

amalina afif afandie said...

qibbbbbbb~~~ sian aunty tuuu.. tulaaa... ngape kamu tinggal. hehehhee

jom ke sini
siape ada idea??

aliza said...

adoi..x pasal2 brg2 tuu kena buang.

teddyuna said...

hehe auntie tu buang semua? kalau una..w at muka pastu blah.. ehehe.. x snggup lagi mau guna

Azuan said...

rilex2....

ShaFiCca RuSLi said...

mktb ak xda pom owg kisah..x\sbb m.cik cleaner dh xkeje..kontrak abes..huhu..msg2 bwt hal sndiri je

PinQib said...

@AISHA INANI: orang kata,. taperware ori memang mahal. HAHAHAH

PinQib said...

@AISHA INANI: orang kata,. taperware ori memang mahal. HAHAHAH

PinQib said...

@ShaFiCca RuSLi: wah bagusnyer, sebulan letak pun no prob

ayaa alyy said...

kesimpulannya kurang kn mkn megii. boleh centuh ? hehehe

PinQib said...

@Azuan: da try jd releks da ni :)

PinQib said...

@amalina afif afandie: tu lar, i tak tau pulak dia nak buang kann.. hehe

Mknace said...

:):):) terbaeekkk!!!!

PinQib said...

@Gen Fujita: haha. napa, buruk perangai ker?? heee

Rogayah Suparman said...

haha kesian seyh.
lenkali jgn tinggal basuh terus aje..haha

analia buyani said...

isk...beli taperware baru la..baru ade feel nak mkn..huhuu

I.Hazwani said...

jom ah kite shopping tupperwarer baruuu! haish takmo ambik ex-kuarge tong sampah!

ijatnuar87 said...

hehehe...rendam la dengan air panas...baru la lebih terjamin,hehehe...apapom jgn terlalu salahkan amma tu deh,kasi nasihat skit..."jangan buang itu tupperware selagi belum berkulat yek amma"...hehehhe

maRShA said...

aiyoo~!! sme la.. ari tu berus gigi ngn ubat gigi kne ltak sebelah tong smpah.. bru tggal 5 minit.. ceitt.. ntah pape ntah..

~~DucKneSs~~ said...

berkesan betoi anti tu..tup2 kemas suma tmpt..kalo rajen, terlebih pulak..kalo malas, terover jugak..hidup xkan penah aman..

EB said...

AsSalam..
Hehehe.. jwpnnya..
Lepas mkn cuci ya dek..
Sya duk pernah berhati baik cucikan "rakan" pnya mangkuk hayun.. Sekali 2 tu sya cucikan..
Tp sya perasaan tiap2 hari da rasanya sya cucikn..
Aduh member da bt tahik da dgn aku..
Last skali aku x cucikn da..
Hambek ko.. ko ingat aku amah kau..
Smpi bkulat then dia xmau da mangkuk hayun dia, dia buang je.. siap buat muka time aku makan magie asam laksa + tlur.. huhuhu..
Aku hirup kuah magie tu kuat2.. hahaha..

k_Own said...

pehhh kesian gle ? x pe.. pelan pelan lah nak adapt gn keadaan yang cm nih ye. hehe

nabilah_2908 said...

pengajaran gak tu...pas makan kena terus basuh.. ;)

kira rajin gak anti tu..pergi bongkar balik sampah2 tu...rasanya kalau org lain..sure tak kuasa..main hentam kata tak tau je.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
MAKAN-MAKAN SEPENA AJL25

Entry Best!