Saturday, March 19, 2011

Review Filem World Invasion: Battle LA

Poster gebang


Tsk. hari ni, tanpa disengajakan aku telah termelangkah kaki ke panggung wayang. Series. Memang tak sengaja. Memula nak tengok citer Merong Mahawangsa orang dok pung pang pung pang besh tahap marvelous. Tapi lepas main oozooom dengan kawan aku, terus aku menang. So, aku pilih la tengok citer mat saleh dengan harapan dapat melihat kehenseman dan kemachoan aktor aktor depa.

So, beli lah tiket. Masuk masuk, on time, citer da stat. Cis, nak jer aku rasa mintak balik 36 sen aku sebab da setat 50 saat before time. Hahahaha.

13 minit pertama citer ni dok citer sal askar. Ada la depa dok tunjok dalam 8 aktor askar. Giler boring aku. YaALLAH. Kalau si Justin Bieber ke belakon jadi askar, limapuluhjam pun aku sanggop tengok. Ni, pelakon mana entah. Tapi. Takpe, aku layankanggg lagi.

Satusatunya askar wanita yang perkasa

Pastu, setart la, dok gebang gebang sal meteor. Aku ni dah tahap boring dah. Kawan aku dah siap berdengkur dah sebelah aku. Aku siap main ugut lagi cakap,

Kalau ko tido, aku amek gambar gune flassh!!!

Pastu, ngan mata kuyu, dia pun layangkanlahhhh filem ni.

Nak tunggu makhluk asing punyer la lama. Aku ni dari tadi tertunggutunggu mana la si elien ni. Dia main hideandseek pulak tau. Lelama baru lah aku dapat nengok nye. Ada la upe macam robocop. Aku kecewa tahap tu. Elien tu pun aku harap muke macam justin bieber tawwww. Dakpun macam si Kimbeom pun orait. Tapi, sebab aku bukan director, aku redho jer lah.

Situasi terus bandar LA, dicolonized alien

Kronologi situasi winwinlostlost antara askar 5 orang jer wacakaplu lawan makhluk asing limapuluhjutaa. Haha. Rasa geli tak pecayaewwww. Tapi takpa. Aku redha lagi. Walaupun mata rasa nak menitik dah air mata sebab rasa teraniaya tertipu dengan poster filem.

Nak tau selanjutnya, ampa pi lah tengok sendiri kalau ampa rasa, filem jenis ni, sesuai untuk ampa =)


Pakcik tua aku tak berapa nak kenal

Aku seikhlasnya, rated this movie, 2 and a half stars.

11 comments:

k_Own said...

konklusinya. citer nih x best eh ?

analia buyani said...

erk...2 n half stars jek?? mcm kurang best je..huhuu..xmo la tengok..

teddyuna said...

cerita ni best .. minggu lepas tengok.. mmng syok ^_^

sugar2 kapas strawberry said...

macam seronok je..

nuraru said...

omaigoshh.. i knl plakon pompuan tuu..
die dh biasa cter2 action ni..
hehe..

Aan MI said...

tu laa..baik tengok cte merong.
sumpah best tau...
hehee =))

ardinihumaira said...

dni tatau nak kasi berapa bintang... :D ngeeeeee

Cik Akma said...

hmm mcm x umpph sgt je cite ni hee ;p

*fatheeha* said...

x bes ke? tgk poster cam hbat

*fatheeha* said...

x bes ke? tgk poster cam hbat

sya fieqa said...

p tgk merong la..baru besh..haha~

Entry Best!