Thursday, May 12, 2011

First Working Experience!!!


Morning Yawww.. Hahaha.. Apa kabar dong. Tsk. Penyakit mengabaikan blog aku maken series. Kejap update, kejap senyap, kejap update balik. Tskk. Biler la nak berubah.. ??

Yay. Nuffnang tambah lagi satu BE aku. Tapi.. Aku malas la nak cakap banyak. Kang takot ada orang cakap aku ni riak la, menunjuk la. Kalau pendapatan 3 ribu sebulan dengan blogging takpa la nak ada 10 BE pun, ni 300 pun belom tentu kannnn?? (mata ke atas )

Oh, Nak cakap. At lastttt! I'm a working woman now. Yey. Ni pengalaman pertama aku taw. Yer la. Sebelum ni, mintak jer nak keje jadi salesgirl ke apa ker, semua ommaappa aku rejek. Tetiba aku kol cakap nak keje untuk satu company e-learning ni, terus appa aku cakap OK!!

Tak pecaya tak pecaya. =p

Yang membuat aku tergerak hati nak kerja sebab apa angpa tauuu??

1- Sebab monthly payment adalah RM200. Rm 200 okay?? Amat lah banyak juga bagi aku yang dikira menganggur ni. Boleh dah tu nak wat cover bil berodben, disamping menghulur barang 100 ke dalam akaun ASB.

2- Kerja one off. Ni kira, aku hanya kerja sampai bulan 8 jer. Lepas tu, bila jer web e-learning launch jer, payment aku akan masuk continuously jer sampai biler-biler . If and only sekiranya web itu masih hidup. Kalau dah takda ke apa ke, payment aku pun kira setop la. Besh dak?? Kalau dia hidup sampai tahun 2020, aku pun still akan dapat Rm 200 tu taw..

3- Aku kerja ngan kawan aku. Ok, ada kawan-kawan nak bawak berbincang ke apa ker. Tak dalah nak dok sorang-sorang. Ish, kalau sorang-s0rang pun aku akan say NO..

4- Aku buat kejer masa cuti. So, tak dalah mengganggu aku punya teacher trainee schedule. Insyaallah.

Ahhh.. Sudah-sudah. Malas nak citer. Tapi, nanti kalau da launch benda ni, aku inform dekat sini ok. =p Adiossssss


Ps:


2 comments:

hans said...

okay la tu 200
dapat juga duit kan

Review Filem Kongsi

Uchi kay-f @hmad said...

keje rajen2 iyer !!!

Entry Best!