Wednesday, April 4, 2012







Alhamdulillah. Dapat juga baucer buku RM200. Hehehe. Dah langsai 50 hinggit. Juz tunggu mase je nak abis kan lagi RM150. Ececeh. Macam duit lak ye nak jimat-jimat. Dengan RM50, aku beli novel sebijik and the rest, stationeries. Aku tak tahu la ape benda yang aku beli sampai makan dekat 40++ untuk stationeries sahajo.

Ps Kan bes kalau laaaa baucer ni le wat beli tutiperuti. Yum..

So story of the day. Aku mangajar dengan keadaan letih. Niat nak wujudkan suasana kelas yang mesra seiring dengan konsep dan tema pendidikan, “Sekolah Penyayang; Guru sayang murid” di kelas aku memang tak jalan. Heuheu. Ni gelak nangis ye**

Mengajar lagi ari ni, and akibat kuat sangat menempik macam Jane, (bini tarzan), pedih sungguh kerongkong guwe. Hee. Jika dipikir-pikir balik, ni baru sebulan je praktikum.. Belom setahun. Kalau setahun, mahu ulser memanjang je kerongkong guwe.

I am working super hard. Hitam buku perancangan pengajaran harian guwe. Hari hari mahu tulis, maa.

KESIMPULANNYA:

Masok maktab bukan senang OK. One needs to have his/her faith. Now, I doubt about being a teacher. Will I succeed? Will I 'survive' with the kids? etc???


2 comments:

Entry Best!