Saturday, August 25, 2012

Salam Aidilfitri 2012



Am I too late??
Here wanna wish you a wonderful eid this year.
Semoga ALLAH membawa barakah kepada kita. Alhamdulillah. Puasa kali ini walopon berganti jugak, namun sempat jugaklah aku bertarawikh bersama keluarga tercinta. Sangat bersyukur.


Dan di hari raya ..... (gonna blog the storiesss later!!!)

Walaopon tak berbaju baru, ku gumbira.. Kerana...den dapek duit rayoo!
Hee. Alhamdulillah. Duit raya pon banyak dapat lah kalau nak dibandingkan dengan usia tua ni.. Rasa diri masih mude remaje gitueww awww.

Okay okay. Tahun ni jugak yang tak berapa bes nye raya adalah biskut kegemaran saya, Tat Nenas takdak.. Bukan completely takdak. Tapi takdak dalam kuantiti yang cukup buat saya mentekedarah biskut tat sewaktu menonton citer Melatah Raya, ops. Heee. Namun aku bersyukur juga sebab aunti ku sanggup membake tat nenas yang sodap yang cukup cukup untuk dimakan seisi keluarga.

Pastu.. Family aku pon dapat juga lah buat acara bako membako BBQ yang agak gempaq jugaklah yang dihadiri oleh... Em.. 5 families. Hee. Yang uniknya... Orang pompuan yang bako, perap basuh dan sebagainya.. (-_-") heheh. Bagi can the lelakies untuk berehat di hari raya! Kelainan tu...

Dan... Keluh kesah saya sepanjang 10 hari berada di rumah akhirnya setel jugak. Saya telah ditakdirkan untuk menjadi guru (insyaALLAH) there's reason for something. Saya tak boleh mengaku kalah.

************

Nota kaki buat diri sendiri


Diri sendiri, Cik Al Raqibah,
Awak dah hampir 4 setengah tahun dah bergelumang dengan donia perguruan pelatih praktikum. Jangan sebab awak rase terbeban sikit pasal mengajo dah rasa nak give up. SETAHUN je lagi. Pastu.

Dah boleh bagi sikit duit gaji dekat parents.
Dah boleh beli rumah sendiri
Dah boleh beli kereta sendiri
Dah boleh mengajo tanpa rasa terbeban

Semua ituuuu adalah InsyaALLAH!!!!!

Kuatkan sikit semangat tu..
Ikhlas..
Pikir pasal family yang tak putus putus berdoa untuk kejayaan awak.
InsyaAllah..


You just need to do your best and leave Him the rest. Amin...



p/s : home sweet home (mode rindu)



No comments:

Entry Best!