Monday, October 8, 2012

Review Adam & Hawa (Pt. 2)



Alhamdulillah.
Di pagi pagi buta (0347 am), aku telah berjaya menghabiskan drama Adam & Hawa sehingga episod 10. Hehe. Seperti yang aku janjikan, I would write another review habis sahaja aku nonton episod 10. Ni aku gagahkan diri ni..

Hee. Aku mengaku ler aku memang lambat sangat nonton.. Orang lain dah habis tengok episode 23, aku baru nak masok episode 11.

Argh.. Lupekan semua.. Yang penting entry ini adalah pandangan peribadi aku sebagai pengkritik drama/ filem/ waima video klip yang agak berkaliber gituew..


Jalan Cerita

Alhamdulillah
Jalan cerita drama ni, aku boleh andaikan 97% bersamaan dengan novel asal walaupun selepas ditambah beberapa bahagian sebagai contoh: Part Ain berbual sambil feeling nak tarik rambut dengan Cikgu Zauwiyah dekat pantry dan jugak part Sharina amek gambar Deelaila dengan hempon blackberry bold nyew.

Part part yang ditambah tidak mengubah langsung jalan cerita asal dan semakin memberi 'hidup' kepada drama ini.. 





Watak-watak

Like I said before, I expected more from Nadiya Nisaa la, sebab ep 1 to ep 4 sangat la lemau je semangat aku nak tengok Adam dan Hawa ni. Bes ke drama ni nanti??  Macam tak feeling, masih malu malu kucing siam je heroin ni..

Tapi, fortunately, Nadiya ni kembali kepada diri dia iaitu seorang pelakon yang serba boleh!! Woooo, aku nampak dia pecut dari episod 6 tu, dah nampak dah feeling sebagai Ain Hawani dah dalam diri dia.. Masuk je episod 7 to 10 memang aku tak nampak beliau sebagai Nadiya Nisaa dah. Aku juz nampak Ain gituew., Wah, kelas kau..

Part yang agak menjadi adalah part menampo si AA. Hahahahuuuu... Aku suke sangat... Peluang keemasan tu. Bile lagi kau boleh nak sepak manje-manje muke hero kesayangan Malaya. Hee.. Lagi lagi.. ooohh, part kena tangkap basah..

Masa mule-mula Ain dah teresak esak, feeling sedu guwa rasa sikit cintun dah... Sampai je part dia menangis-nangis merayu suroh Adam backup dia, aku nangis wa cakap lu... Sentap jiwa ai..Muke rock ni menangis?? Tsk. mana nak cari. AA pon nangis.. Memang sangat berkarisma la Nadiya Nisaa. I Love u!~ Sekarang baru semangat tahap impak maksim nak tengok ep 11 dan seterusnya.

Da sedih sikit. AA wat macho lak.. Besa  bicep, bang.. Hehe

Nyampah pulak dengan Kak Long. Hahaha

Nangis kauuuuu



AA-macam biase.. Hee. Mengancam jiwa je. Mandi tak basah je aku tengok drama ni. Pastu mule la feeling FH romentik macam AA. Awww.. Okay AA. Setakat ni saya tengok abang okay lagi. Tak de lagi perasaan creepy geli geli. Lakonan abang mantop sebab kawan saya yang minat Fahrin Ahmad pun dah mule curang main kayu tiga dok ingat siang malam dekat abang. Camner tu.. Hehehe.. Tenten... You know who u are...


Nangis kauuuuuu (again)

Anzalna- Tak tahu nak komen apa. Lakonan dah okay sangat dah... Cuma aku tak berapa berkenan dengan attire beliau untuk cerita ni..Deelaila sangat la seksi.. Uhmm.. belakon belakon jugak. Tapi agak agak la.. Seksi laa.. Mencolok sikit mate aku yang tak berapa nak terbuka luas ni..

Sooryyyy



K ar.. Nak tito... Nanti aku review pulak sampai episode 15. Haha. Kalau ada rase yang tak setuju dengan pandangan aku, dipersilakan berkongsi yer.. tatatititutu

2 comments:

FiQa said...

haha, qib!
samelah kite, ore pun baru start tgk cite nih sdangkan org len dok bumbambumbam dok cite sal ni, haha

tapi ore tgk start episod 17, kih3....

nanti hujung minggu lah nk tgk start episod 1 balik,,,

:)

kukuchimachikumi said...

hehe..aq pn nanges weh tgk scene dorng kene tngkap bsh tu...huhu..sdh sgt n grm ngn AA sbb senyap je....anyway,FA agak2nye jeles x kalo aq tersuka kat AA plak ni?? terpaksa curang....AA hot sgt....aaauuuuwwww...OMG,wanginye bau rambut u

Entry Best!