Monday, January 14, 2013

Save Palestin




Minggu ini adalah minggu Kesedaran dekat kampus aku..
Kesedaran tentang isu penindasan saudara-saudara Islam kita dekat Burma, Syria dan juga Palestin..


Sumbangan memang dibuat menerusi aktiviti mengutip derma dan ada lah juga jual beli sikitsikit. Aku nak juga membeli selendang yang orang dok lilit-lilit dekat leher yang ada lambang bendera Palestin tu.. Tapi takder duit. Memang agak sedih la disitu.. Ni bukan trend semata mata. Tapi macam satu simbol seolah olah aku ni salah satu pahlawan gaza gitu. Amboi.


Ni lah yang kitew nak tuuuuuuuuuuuuuuu. Mahal. Sobs sobs.. (bagi aku yang sengkek ni)

Um...

Lepas tu, agak lebat jugak ayaq mata aku kuar arini. I dont know why. I started tearing everytime I looked at the pics - bodies of our syahid brothers/ sisters. Sayu je. Timbul rasa syukur berganda-ganda. Aku diberi peluang oleh ALLAH dok dalam negara aman tanpa perang dan etc etc. Segala macam thoughts bermain di minda aku. Namun, yang paling aku rasa terlalu terok dipikir pikir banyak kali, y y y?? Kenapa manusia lebih kejam daripada binatang? Especially to the innocent babies, kids etc. Tengok vids yang penceramah tunjuk masa ceramah pon mengalir ayaq mata macam ayaq sungai. Lesu je..

Muka je gangster, ati manyak manjer.. (eh pantun plak)

Apa-apa pung. Untuk 3 hari berlangsungnya Hari Kesedaran Gaza/ Palestin aku akan mencoba mengikuti segala aktiviti yang dianjurkan. Lagipon banyak jugak ilmu aku dapat... Alhamdulillah. Dah diri memang agak malas membaca, dengan ikot majlis ilmu ni jugak salah satu cara aku nak tutup kelemahan aku yang malas ni.  Lagipon, insyaallah, dijamin barakah...


Konklusinya, 


From river to the sea, PALESTIN will be free, one day. InsyaALLAH. 









4 comments:

mira_nas said...

Palestin, tomorrow will be free.

Aliesha Kirana said...

InsyaAllah kebebasan menghampiri selagi Islam bersatu. ^_^

psst, Qib nak share apa2 dr blog AK tu, ambik jela, xyah mintak izin. hehe. lg 1, psl novel kalau ada rezki, tahun ni keluar la. hehe

Nur Khairiah Irwanie said...

singgah sini..tengah usha2 bendera palestina ternmpk entry awk tu dtg jap..hehe...btw yg lilit2 kt leher tu org panggil mafla.. =)

Anonymous said...

Akak ada jual ka? Nk !! T~T

Entry Best!