Sunday, October 19, 2014

Nak pindah

Aku masuk bulan Oktober je hari tu maka rasmilah dekat 6 bulan gakla aku bekerja sebagai cikgu ni.

Walopon pedalaman 1, bukan nak cakap ape la, masalah air dekat sekolah aku ni kalau ada pedalaman 7 mungkin dah pedalaman 7 dah. Tsk..
Kau boleh bayangkan, bangun dari tido dengan harapan nak mandi-basuh baju- masak sarapan *saya dah rajin sikit sekarang* semua terpaksa cancel sebab ape, sebab air takde. Kering, kosong, ilek.

Kalau kepada non-muslims, benda tak jadi masalah. Ni kepada kitorang ni.. takkan nak apply ilmu tayammun pulak. Aduh. Aku bangun pukul 4 lagi cek air pagi pagi. Hui. Macam oficcer Indah Water dah tu. Round satu sekolah mase orang lain dok berenyam dalam selimut. Satu sekolah tak de air. I repeat. Whole school no water *english translet*

Thats why nak tak nak aku telah mintak tukar. Alang alang dah pedalaman ni, aku mintak dekat ppd, aku nak.masok pedalaman 3 terus. Kihkih. Berani kannnnnnn... tak de takde.. aku dah pikir masak masak dah...

And.. disebabkan aku agak tekanan emosi dengan hausmet yang agak aku kurang gemor.. maka permohonan tukar sekolah ni pon salah satu sebab utama. In fact, the main reason why i applied for transfer.

Semalam ppd telah masukkan nama aku dalam waitin list. Kira okelah. Nak keluar sekarang takleh sebab ppd cakap sekolah aku kurang guru matematik... aduh... kena tunggu junior datang amik tempat tahun depan terus insyaallah boleh pindah...

Juniors Maths cepat sikit. Im waitin 4 u guys!!!

posted from Bloggeroid

No comments:

Entry Best!